عمل هیستروسکوپی برای انتقال جنین

هیستروسکوپی برای انتقال جنین به این دلیل موضوع حساسی به شمار می آید که می تواند به تجزیه و تحلیل رحم بپردازد. این چنین است که رحم آمادگی خود را برای انتقال جنین مشخص می کند و باید گفت که قبل از انجام درمان ناباروری با IVF، هیستروسکوپی باید انجام شود که چنانچه رحم بیماری خاصی داشته باشد، بتوان آن را در سریع ترین زمان ممکن تشخیص داد و به درمان آن پرداخت؛ چراکه یکی از دلایل سقط مکرر جنین مربوط به بیماری های رحمی می شود و به همین دلیل، ما قصد داریم در مورد هیستروسکوپی که برای انتقال جنین موضوع حائز اهمیتی است، بیشتر با شما صحبت کنیم.

انواع هیستروسکوپی

در حالت کلی دو نوع هیستروسکوپی وجود دارد که یکی تشخیصی و دیگری درمانی است. از هیستروسکوپی تشخیصی برای شناختن مشکلات رحمی استفاده می کنند که معمولاً برای تأیید کردن نتیجه آزمایش هایی نظیر هیستروسالپنگوگرافی مورد کاربرد قرار می گیرد. این نوع هیستروسکوپی باعث تشخیص دلیل سقط مکرر، علل نازایی، تشخیص توده های غیرسرطانی رحم و علل دردهای لگنی می شود.

در صورتی که هیستروسکوپی درمانی زمانی انجام می شود که بیماری شناسایی شده و برای درمان پزشک به دنبال راهکاری است و در برخی از شرایط هر دو هیستروسکوپی یعنی تشخیصی و درمانی با یکدیگر انجام می شوند که معمولاً برای بهبود اختلالات رحمی هیستروسکوپی درمانی یک روش قابل قبول و مطمئن است که جهت هیستروسکوپی برای انتقال جنین درمان مشکلات رحمی بسیار موضوع حائز اهمیتی به شمار می آید مه رایج ترین شیوه درمان به خارج کردن پولیپ ها یا فیبروم رحمی مربوط می شود.

اهمیت هیستروسکوپی برای انتقال جنین

می توان گفت که هیستروسکوپی برای انتقال جنین جزء مواردی با اهمیت بسیار بالا است؛ چرا که یک روش بسیار ایده آل جهت تجزیه و تحلیل رحم است تا آمادگی رحم را برای انتقال جنین مشخص کند. بسیاری از دلایل ناباروری و البته سقط جنین به خاطر بیماری های رحمی است که بسیاری از افراد این موضوع را متاسفانه جدی نمی گیرند و به همین خاطر، قبل از انجام فرایند درمان ناباروری با ivf انجام هیستروسکوپی را باید مد نظر قرار داد.

هیستروسکوپی از جمله روش های نیمه تهاجمی است که بانوان متقاضی بارداری با روش ivf، بهتر است از این روش استقبال کنند. برای انجام هیستروسکوپی فرد باید بیهوش شده تا یک لوله نازک که تلسکوپ مانند است وارد دهانه رحم شود و تصاویری که از حفره رحم گرفته می شود، روی یک مانیتور قابل مشاهده است که اینچنین پزشک زنان و زایمان می تواند به تشخیص و درمان بیماری های مختلف زنانه ای همچون پولیپرحمو بیماری های گوناگون مربوط به رحم بپردازد. می توان اینگونه گفت که هیستروسکوپی یک نوع پل ارتباطی بوده که برای انتقال جنین باید از این پل استفاده کرد و به همین خاطر، قبل از انجام هر کدام از روش های درمان ناباروری انجام آن مد نظر قرار می گیرد. ناگفته نماند که هیستروسکوپی باید تحت نظارت یک متخصص کارآمد و ماهر زنان و زایمان انجام شود تا هرگونه بیماری و عفونت قبل از انجام روش هایی مانند ivf درمان شود.

مزایای هیستروسکوپی

از جمله مزایایی که هیستروسکوپی برای انتقال جنینبه خود اختصاص می دهد، این است که بهترین روش جهت شناسایی یا خونریزی های غیر طبیعی رحم است که می تواند با استفاده از دستگاهی به نام هیستروسکوپ، مشکلات رحم را شناسایی و درمان کرد.

مهم ترین مزیتی که می توان بیان کرد، این است که نیازی به بستری در بیمارستان به آن صورت وجود نخواهد داشت و همین کاهش زمان یکی از مزایای اصلی به شمار می آید. مزیت بعدی بهبودی بسیار سریع است که می توان از این روش انتظار داشت. معمولاً بعد از انجام هیستروسکوپی به داروی مسکن خاصی نیاز ندارید که این خود مقوله بسیار مهمی به شمار می آید. هیستروسکوپی روشی نیست که به باز کردن شکم نیاز داشته باشد و به همین خاطر، امروزه برای انتقال جنین یک روشایده آل به حساب می آید.

هیستروسکوپی برای انتقال جنین به همراه خراش آندومتر

همانطور که گفته شد هیستروسکوپی برای انتقال جنین بسیار موضوع مهم و حائز اهمیتی است، اما در برخی از شرایط شاید همراه با هیستروسکوپی، خراش آندومتر هم انجام شود که در این شرایط، فرد باید مراقبت بیشتری را مد نظر قرار دهد؛ چرا که این کار با بیهوشی انجام می شود و همچنین بعد از وارد کردن ابزاری همچون هیستروسکوپی به داخل رحم ابزاری هم رحم را خراش می دهند. به صورت دقیق نمی توان گفت که چرا خراش آندومتر به همراه هیستروسکوپی تأثیرگذار است، اما تئوری اصلی این بحث به این صورت است که خراش آندومتر باعث می شود تا بدن یک پاسخ التهابی را دریافت کند و بتواند محل خراش را ترمیم کند.

به همین خاطر، در شرایطی ممکن است هورمون ها و مواد شیمیایی آزاد شده و این چنین، پوشش رحم را جهت کاشت جنین آماده می کند و به همین خاطر برای ivf معمولاً خراش آندومتر همراه با هیستروسکوپی می تواند شانس بیشتری داشته باشد

درد هیستروسکوپی برای انتقال جنین

بسیاری از بانوان در مورد دردناک بودن هیستروسکوپی برای انتقال جنین سؤالی می پرسند که میتوان گفت، محل مورد نظر را اغلب بی حس می کنند یا در برخی از شرایط ممکن است، فرد بیهوش شود اما بعد از تمام شدن اثر بی حسی و بیهوشی، احتمال درد و ناراحتی وجود دارد. معمولاً درد به وجود آمده با تجویز داروهای مسکن به راحتی کنترل می شود و لازم نیست نگرانی خاصی بانوان بابت این مسئله داشته باشند.

خطرات هیستروسکوپی برای انتقال جنین

خطرات بعد از عمل هیستروسکوپی برای انتقال جنین تنها در صورتی باید شما را نگران کند که به یک متخصص زنان و زایمان ماهر و کاربلد مراجعه نکرده باشید، در غیر این صورت لازم نیست که دغدغه خاصی بابت این موضوع داشته باشید، اما اگر شما به هر چیزی توجه کنید به جزء مهارت و سابقه متخصص زنان و زایمان، احتمال اینکه با مشکلاتی همچون مشکلات ناتوانی در دفع ادرار، دردهای شکمی شدید، تنگی نفس و... روبرو شوید بسیار بالا است و به همین خطر، سعی کنید تا حد امکان تنها مهارت، تجربه و تخصص متخصص زنان زایمان را در این زمینه مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

از جمله عوارض دیگری که می توانبه آن اشاره کرد، مربوط به ضعف کلی بدن است که باید گفت این مسئله به خاطر عدم انجام بیهوشی به وجود می آید. در برخی از شرایط هم عوارض بیهوشی و بی حسی همچون درد و خشکی گلو و احساس تهوع پدیدار می شود؛ همچنین احساس گرفتگی در بخشی مانند شکم و درد در ناحیه شانه را هم راهم باید از جمله دیگر عوارض در نظر گرفت. اگر متخصصی کاربلد هیستروسکوپی را انجام ندهد، احتمال آسیب دیدگی دهانه رحم هم وجود دارد.

هیستروسکوپی برای انتقال جنین همان طور که گفته شد، باعث می شود که بیماری های رحمی که باعث سقط جنین می شوند را بتوان شناسایی و درمان کرد و سپس، بستری مناسب را برای انتقال جنین به وجود آورد. مهارت، تجربه و تخصص متخصص زنان و زایمان در این حوزه جزء فاکتورهای بسیار مهم به شمار می آید که اگر این فاکتورها را نایده بگیرید، قطعاً با شرایط غیرقابل پیش بینی روبرو خواهید شد. شما بدین ترتیب، برای هیستروسکوپی جهت انتقال جنین می توانید به مانیا کاوه متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.